بارداری

هفته ۱۷ بارداری

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

وزن کودک شما حدود ۱۵۵ گرم و اندازه او حدود ۱۲٫۷ سانتی متر است؛ تقریبا به اندازه یک پیاز بزرگ. او می تواند مفصلهای خود را تکان دهد و اسکلت او که تاکنون به صورت غضروف نرم بود آرام آرام به استخوان تبدیل می شود. حس شنوایی او در حال رشد است. بند ناف او که شاهراه حیات وی برای اتصال به جفت است هر روز محکمتر و ضخیم تر می شود.

شما چگونه تغییر می کنید؟

با اضافه وزنی که در ناحیه بالا و جلوی بدن خود پیدا کرده اید ممکن است گاهی اوقات در هنگام راه رفتن تعادل خود را از دست بدهید. کفشهای پاشنه بلند خود را کنار بگذارید و از کفشهای پاشنه کوتاه استفاده کنید تا احتمال زمین خوردنتان کاهش یابد. شاید این احساس برای شما تازگی داشته باشد که باید از شکم خود محافظت کنید و این خیلی خوب است. ضربه و آسیب به شکم شما ممکن است برای خودتان و همچنین کودکتان خطرناک باشد پس حتما در هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده کنید. برای حفاظت بیشتر کمربند ایمنی را از کنار ران و کفل خود عبور داده و قفل آن را زیر شکم خود محکم کنید. کمربند ایمنی نباید از روی شکم شما بگذرد بلکه یک قسمت از بالا و قسمت دیگر از زیر شکم عبور کند.

فعالیت های این هفته

فهرستی از نامهای انتخابی خود برای اسم کودکتان بسازید؛ در یک لیست ده نام را که می پسندید یادداشت کنید، از همسرتان نیز بخواهید که این کار را انجام دهد. لیستهایتان را به یکدیگر بدهید و هر کدامتان هر کدام از اسمها را که دوست ندارید خط بزنید. این کار را ادامه دهید تا به یک لیست برسید که هر دو همه اسامی موجود در آنرا می پسندید. در مورد دوست داشتن یا دوست نداشتن این اسامی با همدیگر حرف بزنید. برخی از زوجها قانونهایی را برای اسم کودکشان تعیین می کنند؛ می توانید در این موارد با هم صحبت کنید تا به اتفاق نظر برسید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا